SAVER bygger merkevare som konverterer når behovet melder seg
Tekst: Madeleine Vehre Navekvien – Iteo AS
I løpet av få måneder har SAVER økt antall app-nedlastninger fra 3000 til 12 000. En stor del av veksten kom etter de startet samarbeidet med Dagens Media.
Vi er en start-up og da handler det om mengdeeksponering for å bygge
merkevarekjennskap. Vi ønsker at folk skal ha oss i tankene den dagen de har et behov som må løses. Vår opplevelse er at vi får den oppmerksomheten gjennom Dagens Media, sier Ronny Jåsund-
Pedersen, gründer og daglig leder for Saver AS.
SAVER er en applikasjon som tilbyr umiddelbar hjelp når behovet melder seg. Etter å ha lastet ned appen kan brukeren raskt og enkelt dele en utfordring de står i, samt prisen de er villig til å betale for å få hjelp av «SAVERe» i nærområdet.
– Vi er veldig fornøyde med synligheten hos Dagens Media. Stadig møter vi mennesker som forteller at de har sett oss på treningssenteret. Vi opplever også at nye brukere legger ut henvendelser i appen rett etter nedlastning, de tenker altså på oss når behovet oppstår, sier Jåsund-Pedersen.

Ronny Jåsund-Pedersen, Gründer og Daglig Leder for Saver AS (foto: Saver AS)
Bredt nedslagsfelt

Eric Løe, Salgs- og Markedssjef i Dagens Media (foto: John Foss)
I den nye plattformen kan annonsørene selv bestille annonsene digitalt og være live i løpet av kort tid. – I siste måling registrerte vi en gjenkjennelseseffekt på 70 prosent, forteller Eric Løe,
Salgs- og Markedssjef i Dagens Media.Tall fra treningssentrene Dagens Media samarbeider med viser at en person i gjennomsnitt trener i 47 minutter, to ganger i uken. Med annonserotasjon hvert tiende minutt vil hver person i målgruppen eksponeres for annonsen 9,4 ganger per uke, men selv om du treffer personen på treningssenteret avviser Løe myten om at det kun er treningsbudskap som gjelder.
– Det blir helt feil! Selvfølgelig når du dem som er opptatt av livsstil, sport og helse, men du treffer også foreldre, innovatører og næringsdrivende. Det er en bred målgruppe med høy kjøpekraft, forteller Løe.
Enkelt å variere budskapet
SAVER benytter seg av en rotasjon av ulikt innhold bestående av alt fra stillbilder og plakater, til korte animasjonsfilmer på opp mot 25 sekunder som presenterer en problemstilling brukerne
løfter i appen. Det er kostnadsfritt å endre på annonsene, en tjeneste SAVER gjerne benytter seg av.
Vi pleier å bytte annonsene omtrent annenhver måned, noen ganger oftere. Vi er sesongspesifikke, så på sommeren kjører vi for eksempel annonser relatert til båt og fint vær, mens vi på vinteren løfter tjenester som snømåking eller starthjelp for flatt batteri, sier Jåsund-Pedersen.
Vi kommer absolutt til å fortsette med Dagens Media fremover. Kombinasjonen av bredt nedslagsfelt på de mange lokasjonene i landet, med høy merkevarekjennskap er vinner-oppskriften for oss. Nå gleder vi oss til at enda flere oppdager mulighetene i SAVER-appen, laster den ned og ber om hjelp til smått og stort. Vi har allerede mange registrerte «SAVERe» som står klar til å bistå, avslutter Jåsund-Pedersen.
Våre flater
Vi har over 700 skjermflater plassert på over 310 lokasjoner over hele landet. 90% med liggende orientering og 10% stående. Informasjonskanalen består av sentrets egen informasjon til sine medlemmer og reklame via Dagens Media. Underholdningskanalen tilbyr 60 ulike kanaler med innhold som er spesielt tilpasset til lokasjonene og erstatter de tradisjonelle tv-kanalene. Disse har reklameavbrudd hvert tredje minutt. Med gode plasseringer der hvor folk oppholder seg når vi ut til over 840.000 individer hver uke.
InfoTV
Skjermer med informasjon til treningssentrenes medlemmer 3%-60% SOT* (Share of time)
UnderholdningsTV
Skjermer med underholdningsinnhold. Inntil [0,05%-14,29%] SOT* (Share of time)












Kontakt oss i dag for et godt velkomsttilbud!
Vi sender deg gjerne et velkomsttilbud, en oversikt over våre lokasjoner og plasseringer, eksempler på annonsering og prisoversikt.
Social Contact